søndag 6. november 2011

Samlivsbrudd og mangel på internet...

Er fortsatt uten internet... Ser ut til at det kanskje fikser seg til uka.. Krysser fingrene for at det lar seg ordne :) Litt lei er vel bare forbokstaven på galskapen...
Rart hvor fort man blir avhengig av slike små duppeditter i hverdagen... Regninger skal betales, mailer skal sendes, mailer skal mottaes, musikk skal lyttes til, folk skal prates med, å ikke minst blogging?

Jeg har ikke gjort mye handarbeid de siste mnd...
-Samlivsbrudd (etter 6 år sammen) er en stor del av årsaken til akkurat dette, men skal sies at jeg har det bra, jentungen har det bra, å min tidligere samboer og har det bra..
Er noe med det at når man ikke har det bra sammen, så har man det muligens bedre som venner? :)
Heldigvis er vi heldige og har et vennskap som virker å være veldig solid...
Vi samarbeider godt, har god kommunikasjon og jentungen virker å ha slått seg godt til ro med tingenes tilstand.

**Jeg er ikke fan av skilsmisse (og eller samlivsbrudd for den del).. Jeg er selv skilsmissebarn, og vet hvilke spørsmål som kan komme i toppen til vesla når hun blir eldre å begynner å tenke mer selvstendig... Hvorfor, hvordan, hvem, hva... hva om, enn hvis osv..
Men jeg må heller ta det når den tid kommer, .. har selv vært der og håper jeg kan bringe noen av mine erfaringer fra den tida til henne... Det ble da menneske av meg selvom jeg er skilsmissebarn?! :) **


Når man er i et forhold som ikke fungerer, skal man da holde sammen "for barnas skyld"?
-Jeg føler det er veldig feil.. Barn er veldig stemningsvar og vet så mye mer enn vi voksne vil vedkjenne oss.
Et barn sanser så mye mer...
De snapper opp stemning og humør veldig raskt, å er det da rett å bli i et forhold som ikke fungerer?

Hva mener du?
-Er det rett å bli i et forhold "for barnas skyld"?
-Skal man ofre sin egen glede og velferd for å holde fasaden?

Mange ser ned på et menneske som bryter ut av et så langt forhold...-Hvorfor?
Det blir utrolig mye folkesnakk, og mange er fryktelig nedsettende.
Det er rart hvor mange som "vet" hva som har skjedd, og har sine egne fortellinger, selvom de kanskje ikke engang har kontakt med personene det gjelder
.
**Kan ikke folk bare feie for sin egen dør, før de feier for andres?**



********************************************************************************


Når det er sagt, så kan jeg jo fortsette med å fortelle at jentungen er lykkelig, hun går i en barnehage jeg er kjempefornøyd med... De ansatte ser virkelig behovet til hvert enkelt barn, de er veldig fokusert på kosthold, og de er bare generelt veldig flinke! *Veldig fornøyd!*

Vesla er litt forut på utviklinga i forhold til at hun er veldig god motorisk, og hun snakker veldig godt... Dette har de i barnehagen lagt til rette for fra første stund,.. :)

Hjemme er hun i ekstase for tiden.. Hunden vår fikk 6 små valper for litt over en mnd siden. Blandingsvalper av Mor: Volpino Italiano (renraset) og Far: Dvergpuddel/chitzu (Blanding)
Det ble 5 tisper og 1 hannhund. Nydelige valper alle sammen.

Nå kan jo valpene gå selv, og dette synes vesla er veldig spennende.. De er sånn smått begynt å utforske lyden sin litt, så de piper, bjeffer og murrer litt... *moro for de små*

Regner med det kanskje kan bli litt sørgmodig når mamma selger valpene til nye hjem... men det ordner seg nok på et vis det som alt annet :)

**Jeg er lykkelig**
Er mamma til verdens beste jentunge, har venner som er verdens beste, har en familie som er verd sin vekt i gull og jeg har det generelt bare veldig bra!:)


Da har jeg fått det av hjertet.. Håper alle der ute har det flott i kveld og at enden på helga (søndagen) blir en fin avslutning på uka.. Kos dere..

Klemmer fra Linda :)

Ingen kommentarer: