søndag 14. oktober 2012

Min Mormors eplekake / My grandmothers Apple cake.

I dag har vi koset oss.
Først sto jeg opp til en nydelig frokost, som min samboer og datter hadde ordnet.
Kokte egg, rundstykker, pålegg og ferdig dekket bord.
*Deilig*

Etter det var veslemor på besøk hos ei veninne, etter det var de ute å lekte en god stund før hun kom inn igjen..

Siden vi hadde fått noen epler fra hagen til min samboers foreldre, som vi skulle bruke til eplekake, -fant vi ut at det var akkurat idag vi skulle bake kake :)  (Til frøknas store glede)

Kjøkkenhjelpen er storfornøyd når det foregår slike ting.

Første gang jeg har bakt eplekake, å må si jeg ble veldig fornøyd. Brukt bestemors oppskrift, som hun har brukt omså hvor lenge, å den ble kjempegod. Frøkna som nesten aldri spiser opp når hun får kake, spiste to stykker! :)
****
This has been a very good day.
When i woke up this morning, my boyfriend had made me breakfast.
Boiled egg's and everything.

So, after we had eaten, my daughter went to a friend. They played outside for a long time.
When she came home we went into the kitchen and decided that we would bake a apple cake.
She was very happy, she really love's to join me in the kitchen.

It was my first time baking this cake, but i'm very happy with the result, it was quite nice if i must say so myself :)


Her er eplekaka før den gikk i ovnen.
****
The cake, before it went into the stove.


Her er den ferdige kaken.
****
The cake.


Ingen kommentarer: