lørdag 24. november 2012

Mye strikking, lite bilder. / Lots of knitting, but no pictures.

Slikt kan vel skje selv den beste?

Har strikket mye, både votter, tøffler og ølholdere,..
Men, har rett og slett glemt å ta bilde av de før de har blitt pakket inn som julegaver.
Har laget noen flere ferdige, så skal i det minste få tatt bilder av de ;) 
Rosa tøffler, strikket i fritidsgarn.
Str 23-25.
En grå ølholder til å henge rundt halsen.
Ett par grå/sorte firkanttøffler, til meg selv faktisk :) 

Holder og på med en lilla kjole med glitter i, til veslemor, en kjole hun kan ha på seg i jula.
Ooog så holder jeg på med et par barnetøffler, disse skal også toves.

Så har jeg vært på garnsalg på dalegarn.
Kjøpte en del garn der ja ;) 
Fant to farger babyull, rosa og lysegrå..
Kongeblå og lysgrå hubro.
Sort og grå hegre.
Mørkebrun daletta.

Har også handlet litt garn på nettet på yarnparadise.com. Husker ikke akkurat nå hva garnet het, men lurer på om jeg ikke har nevnt det i ett tidligere innlegg her inne?
Det er i allfall en plass jeg anbefaler, de har rask levering og god service.

Da er det bare å bruke opp alt dette garnet da?
Har allerede brukt en del. Heldigvis.
Tror vi må sette inn en eller annen form for kjøpestopp, minst til halvparten av garnet er blitt brukt opp.
Men ha da i det minste planer for hva en del av garnet skal brukes til.

Vurderte noe Marius av babyullen.
Har allerede strikket av hegre og tovet ølholder og tøffler. (Veldig godt garn, men skal ikke tove på mer enn 30 grader neste gang, det tovet veeeldig hardt på 60 grader)
Dalettaen er veldig tynnt, men har en del av det, så muligens en genser i voksen str. Kommer anpå om jeg finner ett garn som kan brukes sammen med det som kontrastfarge eller lignende.
Hubroen er jeg litt usikker på. Det er et sykt flott og godt garn. Tover fint og er kostbart. Så vil lage noe helt spesielt, når jeg finner ut hva :p

Garnet fra Tyrkia er blitt til en genser. Har en kjole på pinnene. Og så var det noe acrylgarn da, men det aner jeg slett ikke hva jeg skal bruke til? Forslag? Det er mintgrønnt og hvitt.

************

Bilder kommer i neste innlegg.

************

Har i dag laget ribbe.. Familieribbe.
Liker tynnribba bedre, og blir nok å lage det neste gang! Men for all del, maten ble både god og mer til.
Til og med jentungen spiste som bare det.

Hundene gikk med nesa høyt i sky, og skulle vel ønske de fikk ta del i herlighetene de også. Så under middagen ble de sendt på sine plasser (I kurven sin) og så fikk de smake pitelitt kjøtt etterpå.
Veldig fornøyde ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei kunne du legge ut oppskrift på ølholderen du har strikken, har lett lenge etter oppskrift på dette:) mak katrine