lørdag 2. februar 2013

Har du hund(er)? / Do you have dogs?


* Nå legges grunnlaget for våren. La folk slippe å forbanne seg over oss hundeeiere. Bruk pose!*


Som hunde-eier ønsker jeg å sette ett lite lys over dette med hundedritt.
Jeg ser det hver eneste gang jeg er ute å går.. Mennesker som rett og slett ikke gidder ta opp etter dyret sitt.
Store kabler som ligger i dynger overalt. (Nesten like ille som ku-ruker enkelte av de dyngene som ligger.. ) 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid har tatt opp etter mine hunder, MEN det er hvis vi er på plasser de er løse og de stikker inn i ett kratt, eller plasser jeg rett og slett ikke kommer til på grunn av ulent terreng eller annet, med andre ord, bæsj som får ligge å bli til jord fordi det ikke ligger i veien for andre på noen måter.

Kan du innrømme at du tar opp etter din hund?!
*Det er ikke så vanskelig å ta med seg ett par små plastposer i jakkelommen sin, og ikke koster det all verden å stoppe i fem minutter for å plukke det opp!! :)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * *

Med det samme ønsker jeg å be dere som har hester om faktisk å gjøre det samme. Det er mange av dere som klager og bærer dere over en liten hundeskit som ligger i veikanten, men tar dere opp etter hestene når de lar det ligge bøttevis med skit igjen etter seg?!
Hvis dere ikke kan ta opp etter hestene, så burde dere kanskje ikke gå på stier eller veier som blir brukt av andre folk! :)


Ingen kommentarer: