onsdag 23. oktober 2013

Min tredje skappel genser (Voksen str that is) / My third big cosy grown-up sweater.

Vel, da var denne ferdig og. 
I det siste har det blitt en del strikking, mest votter.. Må vel legge de inn i ett eget innlegg etterhvert også, har bare ikke hatt tid. Pinnene har gått varme.. :)

Dette er i allefall en helt fersk skappel genser som en venninne av meg har bestillt. Dette bildet ble tatt før den var vasket og dampet, da den er i maskinen akkurat nå, på ullprogram.
Garnet kommer fra Yarn Paradise i Tyrkia, og heter så mye som "kan mohair".
Ett blandingsgarn som består av 20%mohair, 25 % ull, 45% akryl og 10 % polyamid.



Kan legge til flere bilder i morgen hvis jeg husker det. Da er den jo ferdig vasket og dampet :p

1 kommentar:

Siv- Anita sa...

Skappel genser har jeg og hatt veldig lyst å lage til meg selv. Har så langt bare blitt med tanken. Gubbeluren har en formening om at jeg ikke vet hvordan man produserer noe av håndarbeid til egen familie :p Han er nok inne på noe. Er som oftest alle andre som får og ikke noen innen for våre vegger :)